Yo Mboh Yo

Yo Mboh Yo

  • 2016-10-19 12:54:05
  • 2666

Atiku bungah sak bungah-bungahe pas krungu nek neng MblorO arep di bangun pabrik. mungkin mergo wes saking suwene olehku ngrantau, dadi pas ono berita arep dibangun pabrik neng mblorO, aku ngroso yen ono kesempatan mergawe neng kampunge dewe. paling gak kan iso muleh seminggu pisan, daripada saiki telung sasi pisan wae durung mesti iso bali. aku ngrantau col aku lulus smp. omahku kluthuk dadi pingin SMA neng mblorO ae ak kudu nge-kos. nek saiki tak pikir-pikir kok yo mbiyen mbokku karo pak'ku kuwat ngekosno karo nyekolahno aku, lha gaweane mbokku yo nek esok bakulan neng pasar, pak'ku awan sitik wes neng sawah.Bar lulus SMA, karepe mbok'ku arep di dolke sapi nggo aku kuliah. sapi seng dinggo baturan mbendino, seng mbiyen dinyang wong ora oleh, bareng aku wes lulus SMA kok lilo di dol nggo ak kuliah. jarene, didol ora opo-opo nek tak nggo golek kepinteran. tapi aku moh lur, ora mentolo ngrepotke wong tuwo terus. akhire golek-golek info, ono BKK neng STM, tos-tosan aku melu ndaftar, kok ndelalah lolos!. telung sasi bar pengumuman aku ntok panggilan, ssok'e kudu mangkat neng Jakarta. Entok panggilan kerjo ora nggawe seneng tapi malah nggaweke bingung. lha piye ora bingung, jare seng ngabari pengumuman, kon nggowo sangu nggo urip neng Jakarta sesasi sak durunge gajian. duwit ko ndi?.
Akhire, golek utangan tonggo nggo mangkat neng Jakarta idep-idep ngedu nasib mugo kabul cita-cita.
Patang sasi akhire utang seng nggo mangkat neng Jakarta kebayar. tapi senajan aku wes nduwe bayaran dewe, mbokku karo pak'aku moh tak wenehi duwit, jare kon nggo kuliah wae, kerjo karo nyambi kuliah. jarene, nek wes nduwe ijasah kuliah kan iso nggo golek-golek kerjo seng kepenak neng mblorO.

6 taun lawase olehku kuliah koyok wong sekolah SD, disamping tak sambi kerjo yo mergo klimpungan masalah biayane juga. ujung-ujunge yo nyusahke wong omah neh, sapi neng omah kadol nggo mbayar wisuda karo nggo mbayar tunggak'an neng kanca-kancane. senajan ngadol sapi tapi wong omah bungahe ora umum ngerti aku iso lulus kuliah, anak'e wong ndeso kluthuk iso lulus kuliah.
Aku seng wes rumongso pinter, seng wes nduwe pengalaman kerjo neng pabrik gedhe merasa yakin nek aku iki bakal ketompo nek misale pabrik seng arep dibangun neng mblorO iku wes rampung dibangun. elek-elek'e dadi operator yo ora po po, seng penting iso mergawe cedak omah.

Disaat aku rumongso pinter mau, ono berita nek pembangunan pabrik neng tonggo deso ditolak warga sekitar. batinku bertanya-tanya, "mosok ono pembangunan pabrik ditolak? kan iso dadi lapangan pekerjaan nggo warga sekitar? iso menyerap tenaga kerja dari warga sekitar?".
Ndilalah pas aku lagi ngopi karo ndelok tipi neng warung, berita masalah penolakan pabrik neng tonggo deso mau mlebu tipi. pas tipine nampilke wong wedok-wedok tuwo lagi demo neng ngarep istana atiku rasane mak pyoh. wajahe jelas menggambarkan nek asale soko deso, ora bedo koyok daerah asalku. lan biasane wong ndeso iku ora bakal ngunuku nek sandang pangane ora di eron-eroni. Aku seng lagi nonton tipi karo ngopi mau dadi mbrambang karo mikir, "nek misale seng demo iku mbok'ku piye yo? nek misale seng demo iku mbok dhe ku piye yo?".

Kepinginanku ngandalke pembangunan pabrik neng mblor0 ben iso mergawe neng mblor0 mulai redup. padahal sebenere sih ora kabeh pembangunan kuwi ngrugike warga sekitar. misale kae ono perusahaan seng mbangun neng mblorO terus nukoni sawah sak isine mergo arep digawe dalan. krungu-krungu kae dituku larang lho.
Senajan redup,tapi kepinginan nggawe usaha neng kampung lan urip-urip neng kampung ijeh ono. Pernah aku njajal arep dadi agen tabung gas, tapi ijine iki yo rodok angel lur. tapi angele iki ora mergo di angel-angel, tapi yo mergo ijine iki kudu memenuhi aturan seng wes ditetapno. dadi agen tabung gas iku panggonane ora oleh neng panggon seng padat penduduk lan kudu neng tempat terbuka, ben nek enek opo-opo akibate ben ora banget fatale, jarak antar karo agen gas seng wes ono yo ora oleh cedak-cedak, soale nek cedak-cedak, penyebaran tabung gas ora merata lan iso nggawe antar agen satrunan heuheuheu. tapi menurutku peraturan ngunuku pancen bener, jal nek misale ora ono peraturane, iso semrawut kabeh. akhire aku ora sido dadi agen tabung gas, soale tonggoku wes ono seng dadi agen tabung gas. aku seng rumongso pinter seng rumongso nduwe ide mbukak usaha ternyata wes ono seng ndisik'i.

Ora sido dadi tukang gas, wulan agustus wingi aku njajal melu lomba startup. lomba startup iku semacam kompetisi lan pemenange berkesempatan memenangkan hadiah berupa investasi kiro-kiro 1juta US!. idep-idep golek investasi lan sopo ngerti menang,terus iso dadi CEO terus iso macari Miranda Kerr koyok CEO Snapchat (sopo ngerti).Aplikasi seng tak meluke iku aplikasi untuk saling memberi informasi keadaan jalan yang memungkinkan terjadinya kecelakaan, agar pengguna lainnya lebih berhati-hati saat melewati jalan tersebut. aku seng iseh rumongso pinter yakin aplikasiku iso mbantu masyarakat, lan iso menang. Tapi, aku gagal. ternyata golek investasi iku angel. ora mung masalah apik opo orane ide, kanggo orane yen misale usahane wes mlaku, tapi lebih kearah KEUNTUNGAN. seng paling penting proses bisnise kudu jelas. proses bisnis iki koyoto kapan mulai ono keuntungan, kapan iso mbalik modale, dll. misale, aku pingin ngejak investor mbangun pabrik glepung neng mblor0 mergo lahan yo ijeh akeh lan bahan bakune iso njupuk ko tani sekitar. tapi kan investor mikire senajan lahan ijeh akeh kan kudu tetep tuku, tuku lahan iki kan yo ora murah, krungu-krungu bakul sandangan seng neng mblor0 kae tuku lahane tok ae 8M. terus durung bahan bakune, bahan baku ko tani sekitar iku cukup opo ora, nek misale njupuk tambahan bahan baku ko daerah liyo iso cepet opo ora, adoh opo ora. terus masalah produksi dan hasil produksi, target produksine kuwi piro, target penjualane iku piro. tapi biasane seng paling penting iku masalah kapan mulai ono keuntungan lan kapan mbalik modal. mbalik modale iku butuh 10 tahun opo 20 tahun kudu jelas. walupun untung tapi nek keuntungane luweh cilik soko nek misale dana investasi di depositoke yo investor ora mungkin gelem. kecuali investore seng arep mbangun badan sosial seng ora mikirke keuntungan. nek pingin ngajak investor iki pancen kudu jelas proses bisnise. kan yo ora mungkin nek ngejak investor mung muni, "kae lho neng daerahku ono lahan kosong akeh, kayane cocok nek nggo mbukak usaha".

Goro-goro kegagalan-kegalan mau, aku seng mbiyen rumongso pinter, saiki dadi rumongso nek aku iki sebenere bodho utowo goblok.
Senajan saiki aku rumongso goblok, tapi nek misale arep nggawe usaha opo golek investor, mugo-mugo aku ijeh gelem mikir, kiro-kiro gagal opo ora.

akhir akhir ini kita banyak mendengar kata-kata "Orang goblok itu nggak banyak mikir, yang penting melangkah. Orang pintar itu kebanyakan mikir, akhirnya tidak jadi melangkah."
tapi apakah ada yang bilang kalau orang yang menciptakan kata-kata tersebut orang goblok? yo mboh yo . . .

SHARE:

Comments

Recent Posts

Polisi Golek Golek

Polisi Golek Golek

Adi ditilang polisi lalu lintas karena tidak memakai helm saat melintasi jalan pemuda, padahal dia hanya ingin membeli pulsa yang jaraknya hanya 1 km dari rumahnya, akhirnya

Nguk

Nguk

Disini itu tidak ada "nguk" seperti dikampungku saat waktu buka puasa."nguk" itu sirine yang menandakan waktu buka puasa telah tiba. mungkin dulu asal usul nguk itu terjadi

Orang Yang Lupa Asal Usulnya, itu Bagaikan ASU Lupa KIRIKnya

Orang Yang Lupa Asal Usulnya, itu Bagaikan ASU Lupa KIRIKnya

"Siapa namaku, dari mana aku berasal, dan mengapa aku bisa berada disini?" adalah contoh pertanyaan sederhana untuk mengingat kembali asal usul kita.Lupa akan asal usul

Barongan Kancing

Barongan Kancing

Saiki Blora rame yo lur nyenengke ati. ono hiburan barongan , batik dll.aku kok dadi Kelingan jaman Jembatan pasar nduwur ijeh ono tulisane ajinomoto seng ono neng buku

Tak Lelo Lelo Ledung

Tak Lelo Lelo Ledung

Sebuah lagu/tembang/gendhing jawa lawas yg berjudul "tak lelo lelo ledung" , yang menurutku adalah sebuah harapan semua Ibu kepada anaknya kelak kalau sudah dewasa.Kalau

Menjadi Orang Yang Suwung

Menjadi Orang Yang Suwung

Suwung yang bermakna kosong, sunyi dan sepi, tapi berisi kekuatan atau energi yag besar yang melebihi energi ketika terlihat berisi.
"omah(rumah)

Bahagia itu Menjadi Diri Sendiri

Bahagia itu Menjadi Diri Sendiri

Hidup itu kita yang menjalankan, orang lain yang berkomentar. Apapun yang kita lakukan tentu tidak akan bisa memuaskan semua orang. Tentu tetap akan ada orang yang berkomentar

Blora itu Seperti Secangkir Kopi.Sedikit Pahit,Tapi Menyegarkan

Blora itu Seperti Secangkir Kopi.Sedikit Pahit,Tapi Menyegarkan

Blora adalah kota kecil yang terletak di perbatasan jawa tengah dengan jawa timur, tapi masih masuk wilayah jawa tengah.Mungkin banyak yang belum tahu atau belum menyadari kalau sebenarnya Blora